click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

01 April 2010

letih


lately, me n husband tak dapat lagi merasa masa berkualiti..bukan apa, our lil zarin slalu tak lena tido..sampai kadang2, kami pn hilang sabar..setiap kali jadi cam tu, aku akan slalu tenangkan diri sendiri n be rasional..just imagine, keje masuk 10am, 9am biasanya dh kuar umah utk hantar zarin kat umah mama....balik keje biasanya 7pm...kaau sama shift dgn hubby, balik skali terus g amik zarin..

sampau umah sendiri dlm kol 9pm paling awal..(sebab dinner kat umah mama)...masa ni la baru nk mandi, bagi zarin makan, nk gosok baju, main2 dgn zarin....kalo zarin nk tido awal, ok la...baru lah kami dapat nonton TV sama2, atau borak2 jap...biasanya masuk tido araound 12am...

baru lelap setengah jam, zarin nangis lagi....terpaksa bangun utk tgk dia...kadang2 buatkan susu, kadang2 dodoikan aje...'Lailahaiallah'....sampai la dia tertidur....kalau aku boleh tido balik lepas tu, dah cukup baik...makin parah, kalo mata tak leh nk lelap...badan dh penat ni...

4am....kesian tgk zarin tido dlm buai dari tgh malam, aku terjaga n turunkan dia atas tilam...tak sampai setengah jam, zarin nangis lagi..kali ni nk susu pulak...sambil bagi zarin minum susu, tukarkan diapers dia skali...kalau zarin terus tido dgn senangnya, aku akan rasa sangat la bersyukur...tapi malangnya, dia terpusing2 atas tilam...sekali lagi, utk mudahkan dia tido, aku masukkan lagi dlm buai.....lepas dia tido, barula aku boleh baring balik..

kadang2, zarin akan sedar lagi dlm 7am....aku pn buatkan susu lagi...kol 8 lebih, aku pulak bangun utk siap2 g keje...gtulah rutin harian menjaga zarin raihana yg susah nk lena malam...huhhh, aku n hubby sangat letih...tapi, letih camana pun kitaorag, bengang camana pun kitaorag dgn zarin pada malam harinya (hihihi), pagi esoknya terasa sgt bermakna bila tgk zarin bangun n terus senyum kat mama n abahnya..

lagi2 bila bangun, zarin terus ajak main...maka, keluarlah ungkapan 'mama sayang zarin'...'abah sayang zarin'....melihatkan cahaya mata kami membesar, dah boleh utter mammmma mmmamma....sangat menyeronokkan...itu lah kisah zarin raihana...semoga zarin akan jadi anak yang solehah....AMIN...