click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

07 March 2011

mau jadi housewife

pagi tadi sebelum pegi keje, di saat zarin raihana baru buka mata n minta susu, aku menjenguk luar sliding door....dari balkoni, aku boleh nampak kain2 jemuran, lagu cina yang dipasang kuat oleh jiran depan umah, dan pintu rumah yang dibuka...

lalu terlintas satu perkara yg tak pernah aku pikir selama ni...'aku nk jadi housewife'..tak nak keje, hanya jaga anak2 dan uruskan rumah...ntah kenapa tetiba rasa macam tu...tapi seriusnya, aku belum boleh buat macam tu sbb ekonomi keluarga masih belum mengizinkan....kalau i have too pun, banyak benda lain perlu dikorbankan...kereta mungkin kene let go satu sbb tak mampu bayar 2 kete...dan perkara lain juga..

bagi org yg keje macam aku, memang ada kalanya rasa nk dok umah...sbb tak yah nk pikir apa2....contoh paling baik masa aku offday...dok umah dgn hepinya....main dgn anak, masak kalo ada mood....tapi kalo jadi housewife, harus la kena masak hari2 kan...takleh ikut mood dah.

agak2 korang, kalo aku buat keje umah pakai camni, laki aku nk g keje ke dok umah jer?? 

bila la agaknya aku boleh buat cenggitu ek?? yang pasti, bila aku jadi housewife sepenuh masa, mesti aku rasa nak keje balik..sbb penat terpekik terlolong marahkan anak...hihihi...biasala, the grass is always greener on the other side. sekarang ni baru satu pun, kadang2 aku rasa geram je dgn budak zarin tu...apalagi kalo 2 ek....tak boleh imagine camana dgn kwn2 yg ada anak 2, boleh settle semua keje umah..mmg salute abis la...

cakap pasal salute, aku juga menyanjungi super duper woman yang sgt aku sayangi, my mama....sbb mama dah jaga 5 anak n tak pernah lupa buat chores....apa yang nyata, bukan senang menjadi housewife....cubalah kalau nk tau....perlukan kesabaran tahap dewa untuk tidak memekik2 kepada anak yang menyepahkan barang, walaupun korang baru sahaja mengemas...sekian..

3 comments:

Shila said...

err...

kalau pakai mcm tu, x jadi keje kot...

pastu lepas ni kitorg plak salute akak..

sebab leh jaga 10 org anak..

ahaks.. :p

Diarihatiku1976 said...

kalo badan cantik tak gi kejer ler.. kalo bergedel-begedil.. kena fikir byk kali... hahahhahaa

mrs. shamsiah zaini said...

miss senget : amik ko..sekali 10 anak..hihihi...mmg la kene keje pastu...

diarihatiku : badan bergedel2 tu body builder....hikhikhik