click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

18 October 2010

rumah

saya ada rumah idaman sendiri..bukan yang terlalu besar sampai saya sndiri akan takut tinggal kat situ, bukan juga terlalu kecil sehingga susah ipar2 saya nak tumpang tidur..cukupla yg biasa2 saja utk keluarga kecil saya buat masa ni..(saya+hubby+zarin)..cukup jugak utk mama n baba saya nk buat kenduri doa selamat dan sebagainya...sekurang2 kurangnya ada tempat..

tapi dlm mencari rumah idaman, we're facing some constraint..joint income tak cukup la, komitmen banyak sangat la dan macam2 lagi..sekali lagi, all the documentation process sangat memerlukan kesabaran sbb libatkan masa yg panjang n so on..silap haribulan, boleh give up macam tu aje kan.

saya selalu imagine, saya nak kitchen cabinet yg macam mana....hall yang simple tapi classy, dining hall yang saya boleh letak lampu gantung2, bilik tidur yang ada cermin besar. saya juga boleh picture kat mana nak letak rak kasut, apa yg saya perlu buat kalau tak mahu zarin sepah2 barang, dan susun atur dapur yang kemas dengan kitchen cabinet.

utk hubby, saya tau dia nak belikan buaian utk zarin, nk beli akuarium utk zarin, nk tanam pokok cili, pokok limau, serai n etc..

tiada lagi sepah2 dalam bilik sbb zarin dapat capai perfume, bedak n sikat..tak perlu lagi saya menjerit 'HAIP' dekat zarin yg sibuk capai kasut mama n abahnya dekat open shoes rack..tak perlu juga saya membebel kepada suami sbb hanya tgk je anak kesayangannya sepahkan barang tanpa buat apa2....hihihihi

itu semua impian...dan saya juga sudah picture, kalau umah saya nnti ada ruang yang mengizinkan, saya nk sekali buat home boutique..macam yg kawan saya dh buat...harap2, impian saya boleh jadi kenyataan..


ni la bilik tidur impian saya..simple jer

glass table jadi pilihan saya

saya suka glossy kitchen cabinet..kalau kaler merah ok tak?


1 comment:

kisahwanida said...

kalau kaler merah memang cun..... class u