click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

24 September 2010

bloggers

almost 2 am...i'm still awake..hubby n little zarin dh lama dibuai mimpi..sesekali aku akn masuk bilik utk betulkan comforter zarin..takut2 dia jatuh tilam..gtu la bila dh jadi mama ni..kena concern lebih sikit to environment..

tajuk post pagi ini adalah blog...yup...act, dh agak lama aku ada blog...in fact ada la dlm 2 personal blog aku (sepanjang pengetahuan aku) yang aku pun dah tak ingat username n password nya..masa create blog tuh, tak salin pun username n password bagai..aku ingat aku terror nk ingat mengingat ni...sekali hampeh..so terbengkalai  cam tu je la

baru tahun lepas tak silap aku, aku set up balik blog ni.. masa mula2 berkobar2 tak hingat nk meng update..lama2, sepi jugak...ada la sampai 6 bulan kot tak berupdate...camana org nk follow blog kan kalo takde citer baru..huhu..

blog bagi aku (bukan mengikut definisi kamus dewan atau mana2 kamus sekali pun) adalah satu platform utk kita menulis secara maya tentang apa jua perkara..peribadi, hidup, personal, kerjaya, suka, duka, sedih, gembira & macam2 lagi..

tak terhad kepada tu saja, baru2 ni aku berjinak-jinak dgn online bisnes yg juga menggunakan blog..alhamdulillah sambutannya amat menggalakkan.. aku agak terkejut sbb ada antara trade bloggers ni yg bagi support even though kitaorg jual product sama...alhamdulillah..tak kedekut ilmu n boleh pulak kongsi tempat dia beli kain..thanks a lot, fren..

pada masa sama, blog jugak boleh jadi platform negatif...digunakan utk menghasut pihak2 tertentu..dalam politik tak payah cakap la..aku rasa sekarang ni, semua MP ada blog...macam2 la tujuannya..semuanya belajar dari kekalahan PRU12 ari tu, masa kerajaan kurang gunakan medium blogging n internet sebagai kempen..

hehu..aku tetiba bercakap soal politik kan...boring sungguh!! aku akui kadang2 aku sndiri pun malas nak mengupdate blog aku ni..kalau blog biz tu, terpaksa la kan...cari makan....mmg aku gagahkan diri jugak...hmm...aku pun tak tau nak akhirkan post aku kali ni dgn apa...'majulah blog utk negara'!! (ok kot ending cam ni ek)..

salam...

*aku adalah seorang journalist..mmg ayat2 aku kadang2 tak boleh blah..sama macam aku translate news Obama..

No comments: