click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

25 September 2010

rezeki

p/s : ini adalah sambungan kepada my previous post..sila baca previous post kalau tak mahu ketinggalan yer.

keadaan memaksa aku sehingga aku kena jugak bayar PTPTN outstanding bernilai RM8k...it's an ultimatum...pay or die...hehehe...macam apa laaa..act, pada satu hari yang berbahagia, aku dipanggil seorang bos..begini lebih kurang perbualannya.

bos : shamsiah, awak dah berapa lama kat utusan?
aku : 5 tahun bos.
bos : bila last trip awak?
aku : trip? tak pernah rasanya bos.
bos : anak dah besar? menyusu badan lagi ke?
aku : dekat setahun bos..dia minum formula jer..

begitulah adanya..sehinggalah pada petang yang sama, bos itu datang semula kepada aku dan berkata..

bos : shamsiah, awak pegi darwin, australia ye..ikut trip datuk noh omar.
aku : (mengambil surat yg diserahkan bos tanpa berkata apa2).

sesungguhnya aku sangat kusut pada masa tu..kan aku pernah cakap, yg aku mmg takde plan nk g oversea..ADUH!!! (masa ni la aku rasa beribu-ribu batu besar hempap aku)..camana nih?? seorang lagi bos cakap : 'your husband should know what to do with your PTPTN'.

iya...sehinggalah aku mendapat pasport di tangan, lepas settle bayar PTPTN, n visas granted, aku masih tak seronok beb..takut2 kena tahan pulak kat imigresen...takut iye, malu pun iye jugak..huhu..

until aku lepas imigresen, baru lah hati aku berbunga riang...here i come australia!!! but first, kitaorg (media n NGO), kena transit kat singapore sblm board on jet star bound to darwin..

itu next post la yer...kalo dah citer sumer, tak besh la pulok..alhamdulillah...akhirnya pada usia 27 tahun, merasa jugak la aku ke oversea..(aku yakin orang lain lagi cepat dari aku)..

chow..

No comments: