click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

28 March 2011

raihana kurung giveaway contestant

yabedabedu!!! hari ni sy nk update contestant yang telah mendaftar utk masuk 

raihana kurung giveaway




berikut adalah contestant berdaftar (sehingga 28 Mac)

1. http://dvillahati.blogspot.com/2011/03/raihana-kurung-giveaway-by-raihana.html
2. http://farzly.blogspot.com/2011/03/raihana-kurung-giveaway-by-raihana.html
3.http://nabila-suka-contest.blogspot.com/2011/03/raihana-kurung-giveaway-by-raihana.html

tiga orang ajer?? takpe...lagi sikit contestant, lagi besar peluang korang utk menang....
utk yg lain2, ada masa lagi utk join contest ni...jom cepat2!!


berikut adalah syarat2 nya :

1. Follow blog shamzulzaini n raihana collection n join FaceBook raihana collection

2. Buat satu entry dengan tajuk 'RAIHANA KURUNG GIVEAWAY by RAIHANA'

3. Letak banner kat entry n jangan lupa link kan ke entry ini

4. Gambar penyertaan yang diterima :


a) gambar korang pakai baju kurung dgn aksi paling menarik
b) gambar korang beserta anak/ niece pakai baju kurung dgn aksi paling menarik
c) gambar anak2 memakai baju kurung dgn aksi paling menarik

5. Gambar must be original without editing

6. Sertakan nama korang/nama anak/umur anak/ & emel address di bawah gambar

8. Last but not not least, silalah bagi link di bahagian comment beserta id korang...senang nak cek whether u all dh follow sy atau belum..juga supaya mudah saya menghubungi anda

Tuan blog menyasarkan 30 peserta..lagi ramai lagi bagus...

TARIKH TUTUP :
31 MAC 2011
Selepas tarikh tutup, gambar peserta akan dipaparkan di FB Raihana Collection..dan undian dibuat berdasarkan berapa banyak LIKE yang diterima pada gambar...so, jemput2 la saudara mara n kawan2 utk meng 'vote' gambar anda!!!

nak tau hadiahnya??

tada.......

sehelai japanese cotton worth RM90 tajaan RAIHANA COLLECTION...

tunggu apa lagi?? jom ramai2 join GA ni!!!!

18 March 2011

Look a Like Contest' by Ummiaqeef & Mom's Diary

jom kita ramai2 join contest Look a Like Contest' by Ummiaqeef  & Mom's Diary..
nak join, click banner di bawah...




ni dia gambar my daughter n my beloved hubby...

NAMA PARENTS : Mohd Zaini Samsu Hadi & Shamsiah Zulkafli
NAMA DAUGHTER : Zarin Raihana Mohd Zaini
UMUR DAUGHTER : Setahun Lapan Bulan


agak2 boleh menang ke?? mana tau rezeki baby dalam perut kan...

<*-*>



sekarang nk tag Ladyrazor & bengelina...

17 March 2011

raihana kurung giveaway

salam semua....buat pertama kalinya shamzulzaini in collaboration wif raihana collection  nk menganjurkan Giveaway sulung kami named RAIHANA KURUNG GIVEAWAY!!




berikut adalah syarat2 nya :

1. Follow blog shamzulzaini n raihana collection n join FaceBook raihana collection

2. Buat satu entry dengan tajuk 'RAIHANA KURUNG GIVEAWAY by RAIHANA'

3. Letak banner kat entry n jangan lupa link kan ke entry ini

4. Gambar penyertaan yang diterima :


a) gambar korang pakai baju kurung dgn aksi paling menarik
b) gambar korang beserta anak/ niece pakai baju kurung dgn aksi paling menarik
c) gambar anak2 memakai baju kurung dgn aksi paling menarik

5. Gambar must be original without editing

6. Sertakan nama korang/nama anak/umur anak/ & emel address di bawah gambar

8. Last but not not least, silalah bagi link di bahagian comment beserta id korang...senang nak cek whether u all dh follow sy atau belum..juga supaya mudah saya menghubungi anda

Tuan blog menyasarkan 30 peserta..lagi ramai lagi bagus...

TARIKH TUTUP :
31 MAC 2011
Selepas tarikh tutup, gambar peserta akan dipaparkan di FB Raihana Collection..dan undian dibuat berdasarkan berapa banyak LIKE yang diterima pada gambar...so, jemput2 la saudara mara n kawan2 utk meng 'vote' gambar anda!!!

nak tau hadiahnya??

tada.......

sehelai japanese cotton worth RM90 tajaan RAIHANA COLLECTION...

tunggu apa lagi?? jom ramai2 join GA ni!!!!

10 March 2011

zarin's words

eiii eeiii abah alik : yeah, yeah, abah balik (diucapkan sambil menunggu abah naik tangga)

eiiiii..tak alu : eeeeii, tak malu (diucapkan bila kita lepas mandi berkemban dpn dia)

eeeiiii. kottor : eeeiii, kotor (merujuk kepada diapers dia yg ada poo pooo)
apah? atok? acu? angah? anih? mama? : opah, atok, paksu, pak ngah, anis (adik ipar aku), ama (adik perempuan aku). (diucapkan bila zarin dh lama tak jumpa atok nenek n makcik pakcik dia..

apu tatik : lampu cantik (bila nampak lampu kelip2 kat jalan raya)

ayin nak kokok : ayin nak ayam (bila tgh makan)

ayin nak pish : ayin nak fish (bila tgh makan nk ikan pulak)

nak gogola : nak gula2

nak kelak : nak coklat

tatuk : kasut (sambil mencari kasut dia)

baju, tito : baju, tido (sambil letak baju dalam buaian..suruh baju dia tidur, pastu dia pun 
nyanyi la..konon2 dodoikan)

nak tulih : nak tulis (maka berilah dia pen kat kertas utk conteng2

nak i'allah : nak inshaallah (lagu maher zain..so, kena la ulang smpai 10 kali)

a..b..c...ittle tar. : a..b ..c little star (zarin nyanyi lagu ABC+twinkle2 litle star)

tom..alan : jom jalan (ada satu hari tu, ini lah perkataan pertama dia sebut bila bangun je dr tido)

makum : assalamualaikum (sambil masuk depan pintu)

makumlalam : waalaikumussalam (dh byk kali aku ajar jgn bagi salam bila nk masuk toilet, dia buat jugak)

tolong bagi cadangan....

aduh......aku pening kepala lagi..kali ni bukan pasal preggy...tapi pasal lain....raihana collection...hmmm.....dh lama blog tu tak ber update.....sbb sehingga kini masih belum ada produk baru....kalau ikut hati, mmg berkobar2 nk start biz balik...lagi2 raya tinggal berapa bulan sgt lagi...tapi apakan daya, aku bukan buat this thing sorang2..but wif my beloved mom..

mama pulak selalu tak sihat skrg....since 2-3 weeks ni, selalu demam..badan seram sejuk mama cakap...macam2 dugaan org biz ni kan.....end of last year, aku stop biz sbb pindah rumah..last month, adik kawin....so, ingat nk start this month...tapi macam ni pulak jadinya...

siapa aku nk cari utk jahit baju2 kurung aku ni?? nk mintak cik ayu (adik mama), jauh sgt....cik ayu dkt shah alam....tak realistik kalau nk berulang alik ke sana..tol + minyak....hmmmm..kena banyak pikir dgn keuntungan yg ciput...kecuali kalau aku bagi semua kain kat cik ayu n bgtau dia bila nk amik...ya, itu mungkin boleh..

tu la susahnya bila buat biz on product yg kena proses dulu ni....huhuhuh.....ada sebarang cadangan tak?? aku mmg pening...

one of the cotton kurung by raihana collection..

to mama..cepat2 sembuh....boleh kita sama2 buat biz lagi...AMIN......... :)

08 March 2011

jom menari senget2....

ini entry senang sbb malas nk taip banyak...copy paste lagu dari blog lain ajer...kenapa lagu ini ?

* sebab zarin raihana akan menari senget2 tiap kali dgr lagu ni kat TV...aku pun tak tau nape kena menari senget..agaknya sebab beat lagu ni dia rasa sesuai utk menari senget..hahaha...memang anak mama sungguh!! (mak dia mmg giler menari walaupun bakat tak berapa nak ada)..


Sohaimi Mior Hassan

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang
Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang


Korus

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Ana Raffali

Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya


Korus

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Altimet
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah


Korus

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman


suka tau..letak gambar2 hot...yer la...i letak pun yg body mantap2 je ok....sekadar hiasan...

07 March 2011

mau jadi housewife

pagi tadi sebelum pegi keje, di saat zarin raihana baru buka mata n minta susu, aku menjenguk luar sliding door....dari balkoni, aku boleh nampak kain2 jemuran, lagu cina yang dipasang kuat oleh jiran depan umah, dan pintu rumah yang dibuka...

lalu terlintas satu perkara yg tak pernah aku pikir selama ni...'aku nk jadi housewife'..tak nak keje, hanya jaga anak2 dan uruskan rumah...ntah kenapa tetiba rasa macam tu...tapi seriusnya, aku belum boleh buat macam tu sbb ekonomi keluarga masih belum mengizinkan....kalau i have too pun, banyak benda lain perlu dikorbankan...kereta mungkin kene let go satu sbb tak mampu bayar 2 kete...dan perkara lain juga..

bagi org yg keje macam aku, memang ada kalanya rasa nk dok umah...sbb tak yah nk pikir apa2....contoh paling baik masa aku offday...dok umah dgn hepinya....main dgn anak, masak kalo ada mood....tapi kalo jadi housewife, harus la kena masak hari2 kan...takleh ikut mood dah.

agak2 korang, kalo aku buat keje umah pakai camni, laki aku nk g keje ke dok umah jer?? 

bila la agaknya aku boleh buat cenggitu ek?? yang pasti, bila aku jadi housewife sepenuh masa, mesti aku rasa nak keje balik..sbb penat terpekik terlolong marahkan anak...hihihi...biasala, the grass is always greener on the other side. sekarang ni baru satu pun, kadang2 aku rasa geram je dgn budak zarin tu...apalagi kalo 2 ek....tak boleh imagine camana dgn kwn2 yg ada anak 2, boleh settle semua keje umah..mmg salute abis la...

cakap pasal salute, aku juga menyanjungi super duper woman yang sgt aku sayangi, my mama....sbb mama dah jaga 5 anak n tak pernah lupa buat chores....apa yang nyata, bukan senang menjadi housewife....cubalah kalau nk tau....perlukan kesabaran tahap dewa untuk tidak memekik2 kepada anak yang menyepahkan barang, walaupun korang baru sahaja mengemas...sekian..

06 March 2011

tengok rumah jiran

apa view anda pasal konsep berjiran? adakah anda sering menegur sapa jiran2 atau dalam bahasa orang putihnya 'neighbour?' apakah anda ada banyak masa untuk duduk bersama jiran2 dan berborak? jawapan aku ialah 'aku tak punya begitu banyak masa'......sungguh.....bukan menyombong atau apa...tapi itu lah hakikatnya..

kalau nk tengok kejiranan yg best, aku boleh bagi kampung sebagai contoh..petang2, makcik-makcik akan duduk borak, anak-anak main suka ria, bapak-bapak ronda kampung jumpa kwn..macam rumah mak aku pulak, petang hari adalah waktu perjumpaan sosial mereka sambil membawa cucu masing2..(termasuklah anak aku)..

sblm pindah balakong, aku menyewa kat satu flat kat kg malaysia tambahan...sempat duduk dua tahun kat sini, tapi nama jiran aku pun aku tak tahu..apalagi nk tau dia keje kat mana, kan...yg aku tau, laki jiran depan umah keje DBKL, laki jiran sebelah umah keje polis trafik...sbb aku ada jugak nampak diaorg setiap kali g keje..

Tiap kali kalau jiran depan bukak pintu, aku boleh nampak cat rumah dia yg kaler pink tu...nampak jugak sipi2 kabinet dapur dia...yg lain2 aku tak nampak sbb takkan iyer pulak aku nk beriya2 tgk umah dia camana...itu menyibuk namanya.

akhir bulan 11 tahun lepas masa aku n hubby sibuk2 packing barang nk pindah, laki jiran depan umah pun bertanya dgn ramahnya, 'nak pindah ke?'.....hubby pun menjawab dgn berhemah, 'haaaah'....si jiran membalas, 'oh ye ker...saya pun nk pindah. umah ni nk sewakan'.....

oooooooo.....baru la aku tau....umah tu diaorg beli rupanya....kat sini meh aku cerita apa yang ironiknya..walaupun lepas dua tahun duduk berjiran, aku tak pernah melihat langsung rumahnya...tapi bila dia cakap nk pindah, n nk sewakan umah dia tu, aku akhirnya dapat tgk dalam umah jiran aku...

bukan dgn cara aku pecah masuk, bukan dgn cara mengintai tingkap atau panjat backyard umah dia, tapi kat mudah.com......hehehehe...dia advertise umah dia, cari new tenant.....so, terpampangla cat berwarna pink itu di dapurnya...akhirnya aku nampak jugak umah jiran aku??

dapat tak apa yg aku nk sampaikan?? kadang2 kita ni sibuk sgt keje, takde pernahnya nk jemput jiran dtg ke umah...buat makan2 ke....sedangkan kalau kita susah, sape lagi yg nk tolong first hand kalau tak jiran, kan..skrg aku dh pindah umah baru, aku kenal siapa jiran aku...umah belah kanan, pakcik hasan basri yang friendly...rumah bawah, laki dia nama zarin (sama nama dgn anak aku). yg belah kiri pulak, cikgu...(yg ni aku tak tau lagi nama apa)..

itu la pentingnya buat makan2 ajak org dtg umah...dalam konteks ni, aku boleh namakan sbg kenduri kesyukuran, bukan house warming....sbb lebih afdal jika diiringi doa...ada kwn2 tanya, bila nk buat house warming, sham?? hmmm...aku tak buat kot aku rasa...tapi aku akn satukan dgn kenduri2 lain kelak...insyaAllah...

yg penting dapat kenal jiran n sedekah bagi org makan....

sekian....



01 March 2011

Jemari Asmara 2nd GiveAway!!

wah..sy nk join Jemari Asmara 2nd GiveAway!!  kali ni referral from cempaka kuning....




saya join Jemari Asmara 2nd GiveAway!! sebab nak sama-sama meraikan : 

i. Ulang tahun perkahwinan ibu dan ayah yang ke 8 tahun hijrah pada 12 Rabiulawal 1432H
ii. Pembukaan Asmara Collections @http:jemariasmaraonlinebiz.blogspot.com
iii. Jemari Asmara bakal berusia 3 bulan pada 23 Februari 2011

daaaaaa......

28 February 2011

COMELLOTE NEW BORN CONTEST by Amieylee & Iedaremy






ni gambar yang dipertandingkan

NAMA IBU: SHAMSIAH ZULKAFLI
NAMA ANAK : ZARIN RAIHANA BINTI MOHD ZAINI
UMUR SEKARANG : SETAHUN 7 BULAN

rasa mau baring2

aku rasa mau baring2....mau lepak2...mau lelap sekejap..itu la yg aku rasa sekarang..barang dapat 15 minit lelap tanpa sebarang gangguan....ah, indahnya!!! tapi masih tak boleh..sbb aku masih di opis..menunggu jam 7pm utk pulang..pulang amik anak di rumah mak...

ya, mungkin boleh berehat sekejap kat umah mama....baring sebarang 10-15 minit...makan dulu kalau ada lauk n nasi....lepas tu boleh la pulang ke balakong dgn zarin raihana...ya, zarin raihana...

anak mama dah setahun tujuh bulan...dah makin besar, cakap pun dh banyak....alhamdulillah, kami dikurniakan anak perempuan yang cergas fizikal, cerdas akalnya, yg masih dalam proses belajar...sekarang ni zarin sibuk nk tulis aja...pantang nampak buku 'nak tulih'... 'nk tulih'..kata zarin...yer la sayang, tulis la...jgn conteng dinding sudah..nnti abah ngamuk...

sikit hari lagi zarin bakal jadi kakak insyaAllah...harap2, adik zarin nnti sihat, sempurna segala-gala sifatnya,  cerdas juga akalnya...sekarang bila aku panggil zarin kakak, dia boleh pulak nyanyi lagi 'burung kakak tua'...hahaha..sbb lagu tu aku yg ajar dia...nasib mama la zarin....

zarin almost 6 mths in my womb..ni masa buat detail scan..
nampak macam hidung zarin mancung di situ dgn tulang hidung yang tinggi..bila keluar, yang adoooo...takpela zarin...tang hidung mmg ikut mama..kalo ikut abah, sure hidung zarin cantik...yang penting, zarin sihat, tak semput2 lagi...

27 February 2011

buang habuk....mode : nausea

berhabuk blog i.....(buish..buishh..buish....) buang habuk sat....alhamdulillah....ingat lagi my wish list utk tahun ni? syukur ke hadrat Allah kerana banyak sgt kurniaan yang diperoleh tahun ni...bermula dengan promotion 2011 (alhamdulilah)...sehinggalah kepada keluarga kecil kami bakal dikurniakan seorang lagi member...(dua mana tau kan..)

yes..i'm preggie...dah 12 weeks...cuma kali ini lain skit la dgn zarin, our first baby dulu..kali ni diriku amat lembik n mengada2...semua keje tak mau buat...malas bertimpa2..mujur ada encik suami yg sgt2 memahami..dari kerja membasuh kain, menjemur kain, hatta melipat kain (yg dulunya kerja aku), langsung aku tak buat...

balik je keje, nak baring sat....kali ni jugak for the first time, i boleh rasa morning sickness..amik kau..walaupun muntah 2-3 kali jer, tetap tak larat ok...tak boleh imagine camana org lain morning sickness super-duper teruk...

aku ni citer macam la aku preggie sorang kan...hihi...tak kisahla...walau apa pun dugaannya, tak kisahlah dengan gender baby ini, girl or boy, semoga semuanya dipermudahkan olehnya..AMIN....

25 January 2011

malas

malas betul aku la lately ni....nk gosok baju g keje malas tak hingat...nk ngemas umah beriya2 macam selalu pn malas...setakat sapu2 sikit tu boleh la...credit to hubby yg byk sgt tolong sejak 2 menjak ni..malas aku menjadi2...sib baik jugak hubby sudah mendapat kesedaran sivik mahu rumahnya sentiasa cantik...kalo macam dulu, jenuh jugak aku bebel...sbb ada macam2 barang atas meja dining...hihihi...

nak update blog lagi la aku malas....bertimpa2.....ni tgh2 update, hubby ajak minum kat kantin pulak sat..huhu..malas pulak aku nk turun...kalo pegi shoping, ok..hilang malas aku..

malas..malas..malas..

15 January 2011

jangan cepat lupa..

jadi manusia,
jangan cepat lupa dgn apa yang kita pernah ada
jangan cepat lupa dgn tempat yang pernah kita duduk lama
jangan cepat lupa dgn tempat mula kerjaya
sebab kalau tiada sejarah itu, kita bukan siapa-siapa


jadi manusia,
jangan cepat menghina bila tempat itu tiada makna bagi kita
jangan cepat lupa tempat itu banyak keramatnya
jangan cepat lupa ia tempat pertama kau merencana


susah jadi manusia,
bila tak pernah ingat jasa,
bila lupa semua budi yang pernah dirasa,
bila tak ingat tempat jatuh bangun


aku manusia,
tapi tak tahu sampai bila aku di sini,
andai suatu hari aku juga pergi dari sini,
aku takkan lupa,
kerna tempat ini banyak berjasa,
pada aku dan pada keluarga...

03 January 2011

Kenapa Anda Tulis Blog

this post tagged from Amiey Lee..kenapa anda tulis blog?? nak tau kenapa?? berikut adalah sebabnya..

1. blog adalah satu tempat aku ceritakan pasal aku, family, anak, kawan dan sebagainya..

2. blog adalah tempat aku luahkan rasa yang terbuku di hati...kalau dulu aku tulis dalam kertas, baca balik n buang...sekarang tidak lagi..hanya click2, enter..

3. blog adalah tempat aku cari makan Raihana Collection sebagai contoh...aku jual kain cotton n baju kurung baby..meh la singgah..hehe

4. blog adalah tempat aku habiskan masa kalo takde keje....

5. blog juga boleh jadi satu 'beban' bila aku ada keje...sebab bila byk keje, aku tak sempat update blog...justeru, akan tertangguh la post2 aku sehingga adakalanya memang tak di post langsung...

tq....