click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

16 December 2010

sekali kepala anak senget la

entry kali ini aku based on gambar2 yg ada dalam komputer opis ni jer..sebabnya, post akan lebih menarik disusuli gambar..sementelah, aku dah translate 3 story, mari berehat bersama2 Kitkat sekejap...hihii

gambar ni takde kena mengena dgn entry...cuma aku terpesona dgn trick kamera Samsung adik aku ni sbb muka aku very the flawless dalam ini gambar :)

mari sambung entry mengikut tajuk post di atas...pernah korang diberitahu yang kepala baby korang senget sehingga memerlukan dia berjumpa physiotherapist?? yer, aku pernah..sila tengok beberapa keping gambar di bawah..










begitu terserlah kesengetan kepala zarin seperti gambar di atas..kepala baby aku masa ni senget ke kiri sbb dia lebih selesa ke arah itu...nak tau sbb apa dia jadi macam ni?? tengok lagi gambar di bawah..





sebab aku dukung dia macam ni dari kecikla, kepala zarin senget...she loves to lean her head on my bahu...maybe itulah tempat paling comfortable utk dia even tho mak dia ni kering je sebenarnya..

aku n hubby figure out masalah ni pada zarin masa dia 6 bulan...masa bawak pegi monthly immunisation, her paediatrician bgtau yang kepala zarin senget..so, dia suggest jumpa physiotherapist...we all pun naik la tingkat 4 pantai cheras tu, mengikut saranan doktor...sampai sana, physiotherapist terbabit telah membedung anak kitaorg dgn kain...aku diminta pegang bahu dan badan anak, sementara si hubby hanya menyaksikan kejadian.

maka bermulalah proses physiotheraphy terhadap zarin...physiotherapist tu akan tarik kepala zarin dari kedudukan atas kepala....dia tarik ke atas, bawak ke kanan....tarik ke atas bawak ke kiri..setiap posisi akan diulang lebih 7 kali...sudahnya, melalak la anak aku...mau tak sakit kalo orang tarik2 kepala korang?? huhuhu..tapi nk buat camana kan...kalo tak, sampai ke besar pulak kepala dia senget..

disebabkan zarin nangi beriya2, physiotherapist bagi zarin rehat kejap..aku diminta dukung zarin, tenangkan dia, sebelum sesi disambung lagi...once physiotherapist baru nk bedung dia utk sambung session, dia dh start nangis.huhu..

itu 1st time buat physiotherapy...ada 2nd time just a month after that...sama jugakla macam the 1 st one..zarin tetap melalak...dan akhirnya selepas beberapa bulan, we all notice, kepala zarin tidak senget lagi...alhamdulillah...




yeay..kepala anak mama dah tak senget lagi!!

No comments: