click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

15 December 2010

ukur baju pada badan sendiri

suka dengan satu kenyataan seorang rakan yang lebih kurang begini bunyinya : dont go to The Curve if u only can afford The Store' n 'dont wish for McLaren if u only can afford for Sweet Cherry'...

McLaren yang memang meruntun jiwa

Sweet Cherry yang jangan dipandang sebelah mata

untuk siapa yang tidak berapa nak mampu seperti saya, tetapi tetap mahu berikan keselesaan kepada anak-anak, saya hanya pilih Sweet Cherry...pada harga kurang RM300, saya boleh dapat stroller kaler merah hitam yang saya sangat suka....cuma mungkin tidak se praktikal mcLaren yang boleh dilipat2 untuk masuk kereta kecil macam Myvi..tapi, kalau dah McLaren, takkan naik Myvi je kot kan....for sure cc keretanya pun lebih besar.

dalam perkara macam ni, tak jadi masalah kalau anda memang orang yang mampu..nak beli 5 McLaren pun beli la....tetapi bila ada di kalangan orang di sekeliling kita yg mengadu duit tak cukup la, beli diaper anak la, susu la....kita perlu tgk jugak perbelanjaan kita dari segi lain...

zaman sekarang ni, tak salah saya katakan ada yg beli benda2 high-end macam tu utk anak2 hanya untuk menunjuk...salah ke kenyataan saya ni?? saya rasa tak salah 100%..sedangkan pada akhirnya si ibu dan ayah perlu ikat perut semata2 untuk belikan barang kesayangan anak anda...yer, saya juga sayangkan anak saya...tapi tak bermaknalah bila saya belikan Sweet Cherry saja, kasih sayang saya pada anak kurang...

kita perlu bersyukur sebab sekurang-kurangnya kita ada wang lebih utk belikan anak stroller..walau apa pun jenamanya, anak tetap merasa naik kereta tolak2 tu...perlu diingat, ramai lagi di luar tu yang takde kemampuan utk beli stroller utk anak..

itu satu contoh...banyak lagi contoh lain sebenarnya dalam hidup kita sekarang.ukur baju perlu pada badan sendiri...kan lebih baik bersederhana dalam segala hal....saya sangat adore seorang kawan saya yang mampu, tetapi hidupnya serba sederhana...

siapa tak mahu senang, kan?? saya juga mahu....jadi, jangan berhenti berusaha walaupun kita hanya afford Sweet Cherry, ya....

No comments: