click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

25 July 2011

asyik gaduh aje

ni bukan entry pasal gaduh dgn laki....agak tak wajar ye kawan2 utk membuat satu post tentang domestic problem..simpan baik2 sudah...tapi ini pasal entry 'berpersatuan'.....aku agak tak paham bila satu platform yang patutnya dibuka utk kemakmuran dan kemaslahatan bersama, telah disalah guna...hari2, ada saja post bergaduh yg smpai naik muak aku baca..(kalau tak nak baca pun, dia akan pop up sndiri di ruangan mesej)..

ada saja yang jadi topik ketidakpuashatian pihak2 tertentu...daripada isu guard, isu gerai burger n macam2 lagi la..masalahnya adakah mereka yang memberi idea itu orang yg komited dtg ke meeting persatuan? yer..aku juga tak pernah pegi meeting persatuan...tapi my hubby pergi....kehadiran amat menyedihkan kata suami...

aku sokong beberapa post yg kata, ada baiknya setiap idea itu hanya di PM antara AJK n penyumbang idea...bukan apa...sebab ditakuti ianya akan mencetuskan perdebatan banyak pihak lain lagi..tak salah bagi idea...tapi jgn la memprovokasi...agak tidak sedap dibaca di situ..ruang yg sepatutnya diguna utk berkongsi banyak perkara, dah jadi platforn negatif....aku lagi suka baca post dalam business community yg ada....

bagi aku, jangan hanya pandai bercakap atau bagi pandangan saja.....lebih baik tampil ke depan n sukarela jadi AJK...ada berani?? pasal pembayaran security/guard pulak, tau kah anda2 yang tidak membayar bahawa kami yg membayar ni sebenarnya membayar portion anda utk menjelaskan bayaran pada security....kalau semua 400 rumah sepakat keluarkan duit utk byr guard, percayalah kos guard tentu tak smpai Rm30 sebulan pun...

** fikir2 kan....datanglah pada meeting akan datang, cadangkan diri sendiri menjadi AJK...kita tgk pula apa yg akan jadi di bawah pentadbiran anda...

(aku dh lama bersara dari zaman AJK2 ni...paling last pun masa study kat UPM je dulu....dan aku tau, bukan mudah nk uruskan sesuatu perkara...lagi kan pula nk mengurus 400 buah rumah bersama kepala-kepala kantor yg berlainan fahaman)...

1 comment:

amiey lee said...

hee takpaham le beb..persatuan apa ni..? umah ko ke?

huhu