click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

23 August 2011

kontraksi sepoi2 bahasa

lepas subuh pagi tadi, cam biasa aku dgn hubby tido semula sblm bgn g keje balik around 8.30am..di saat membuka mata, terasa ada satu sensasi di situ..sensasi perut menegang dgn rasa sengkak di bahagian atas ari2..seperti selalu, aku berjalan sedikit lambat mencapai tuala (itulah aku sejak seminggu ini..jalan pun lambat2 yer)

lepas mandi, beritahu en hubby ada rasa sakit2 perut sedikit..hubby mencadangkan aku MC sahaja, tetapi aku tidak smpai hatilah pula...hubby kata, abg hantar g umah mama, rehat kat sana...aku pula yg prihatinkan kerja terus berkata, nnti takde org jadi OC la....disebabkan abg azman sudah pun start cuti raya...

so, ke kerjalah aku....di saat post ini ditulis (6.18pm), kontraksi ini masih aku rasa sekali sekala...ala2 manja gtu..oooh, ini perkara biasa...cuma apa yg aku perasan, preggie kali kedua ni, kaki aku sedikit membengkak..tak macam preggie kn zarin dulu...yg mana aku masih boleh berjalan laju even dh 9 bulan..

kali ni agak lembap yer kwn2...dulu, kaki aku tak bengkak (mungkin sebab ketinggian yg menampung berat perut kot)...

paling aku sedari, aku makan tak hingat skrg ni...makan lagi dan lagi...smlm berbuka atas invitation kat prince hotel, aku makan 2 mangkuk ABC.....sepinggan nasi separuh bersama cebisan kambing, ayam masala, 2 ekor udang XXL masak lemak...kuih kole kacang, agar2 sepotong, sepotong lemang n secebis rendang, pulut sagu+gula melaka+santan...bubur lambuk suku mangkuk...air tebu 2 gelas dan air ribena...amik ko...sendat perut aku..

mlm seblum tido (2am), aku makan bubur lambuk lagik...bersama bercawan2 air n ais..tak hingat kau...dan hari ni, aku berbuka kat opis je...dgn kwn2...

chowww

No comments: