click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

04 August 2011

nyaris2 tak bersahur i pagi ini

yer..smlm berbuka kat opis...lepas maghrib, gerak umah mama utk amik zarin....smpai umah mama around 8.40pm...duduk2 kejap, kol 9.30 pm gerak balik balakong....gtu la setiap malam..lagi2 bulan puasa ni...kalo smpai umah dh dekat 10 malam, mmg susah la skit nk masak sahur...penat keje pun tk sempat hilang..

si zarin pulak tak mau tido2....dh pukul 12 mlm pun, mata dia segar lagi...aku konon teman dia dlm bilik, aku yg hanyut, dia dok borak nyanyi2 lagi....tak leh jadi, aku terus bangun tinggalkan dia dlm bilik...setiap kali aku keluar bilik, dia nangis pulak...sudahnya mintak tlg hubby temankan zarin tido..sian hubby sbb dia pun ada keje gak semlm..

takde pilihan, aku kena masak jugak la utk sahur....cincai2 siapkan bahan...potong ayam kecik2, blend bwg, potong cili, potong kubis....menu sahur : nasi goreng cina, telur dadar, ikan masin......kol 1 am, aku pun tido..

tetiba....sedar2 dah kol 5.15am...bersilat aku bangun....terus g masak...huhuhu..sib baik sempat...cuma nasi goreng kampung je la tanpa telur dadar n ikan masin...sbb apa? sbb kuali lagi satu ada kat umah mama....tinggal 1 je kuali den....hehehe..

semoga hari ni aku akan dapat terus puasa lagi....macam 2 hari lepas jugak...chow....

yg ni amik dari google...nampak lagi sedap la dari nasi goreng cina aku...

3 comments:

amiey lee said...

alhamdulillah sham... teruskan usaha berpuasa..aku pun selagi tak menggangu bekalan susu ashraf aku akan terus berpuasa..huhuhu ayat skema tak hengat kan????

wei ko hagak2 kan kta berlima leh ke duk buka pose sama2

Nurull 101 said...

salam, sham duduk balakong jgk ke? dekat umah amiey eh?

mrs. shamsiah zaini said...

amiey : ya, aku sedang berusaha utk puasa penuh...sbg org yg semput, tak pernahnya aku dpt pose penuh spnjang hayat...

nurull : haah nurull...dkt dgn umah amiey...umah mak kitaorg pun dekat jer...awk dok mana?