click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

07 November 2010

berdua

start khamis sampai sabtu minggu lepas (4-6 nov), aku n hubby sempat ber 'honeymoon' 3 hari...not sooo honeymoon actually..lebih tepat dikatakan sebagai 'berdua selama 3 hari'..sbb zarin ikut mama n baba balik muar...it is simply b'coz, aku keje ari khamis n jumaat, so, takde sape nk jaga zarin..makanya terpaksalah zarin ke muar..

alkisahnya, cerita 'berdua-duaan' kami amatlah tragis sekali permulaannya..bermula dgn salah faham mesej yg membuatkan aku meroyan...last2 baru la terbukti bahawa ia hanya satu imaginasi aku yg terlalu melampaui batas...huhu..utk tidak mensia-siakan peluang berdua-duaan, hari jumaat malam tu, we all g mkn steamboat kat bangi..bangi village kat seksyen 7.

seperti biasa tugas aku adalah untuk mencari lokasi..menggunakan google map, we all berjaya sampai tanpa tersesat..sampai je sana, we all terpegun badak dgn banyaknya lauk2 steamboat yang ditawarkan...in term of banyak lauk, YES, we all sgt suka..plus nasi, nasi goreng, mee hun, lauk2 simple, aiskrim, ABC, segala macam siput (yg macam siput babi pun ada), n seafood..

cam biasa, aku yg tak berapa pro sgt mkn steamboat ni, terus melahapkan diri dgn segala 'balls' yg ada..crab, sotong, vege dgn pelbagai bentuk, tanpa menyedari itulah bahan makanan yg buatkan kita cepat kenyang..hubby yang bijak makan steamboat pulak, pilih utk makan ketam, udang, siput2, sayur2....patutla dia boleh mkn banyak...aku tak..walaupun pada hakikatnya, aku lebih pelahap dari dia..

after steamboat, we all mkn aiskrim, aku buat ABC...dok rehat2 kejap..hubby pun memulakan food review session dia:

"steambot sini tak sedap la sayang..kuah sup dia tu tak best langsung. lain kali kita g kedai lain yer".

kemudian disusuli ayat ini:

"malam ni kita tgk wayang yer, sayang"

huaaaaaa...sukanya aku tak terkira...dh dkt 3 thn aku tak tgk wayang ni...hhihihih.lepas kawin, tak dibawaknya aku dah...aku pun cakap dgn penuh manjanya: "ok sayang".

hehehehe...we all pun balik umah dulu...kemas rumah mana patut, mandi2, around 12am, we all keluar g MBO dekat belakang umah jer..boleh?? hihi..malam romantik kami bagaimanapun tak berpanjangan bila hubby pilih nk tgk citer horror Thai 'Death Place'..apa la...kalo ikut aku, kita tgk la citer katun 'Megamind' tu ke..

sudahnya, aku jadi penonton di balik jaket jer..nasib baik aku paksa hubby bawak jaket.....last2, aku yg pakai jaket tu utk tutup muka...ada part2 yang aku menjerit, ada scene yg aku nampak kepala org je (sbb tutup dgn jaket)..hubby bukan main suka tgk aku takut...aku bukannya takut sgt kwn2..aku cuma tak suka element surprise dlm citer2 horror ni..sound wayang tu, silap2, boleh buat aku menjerit tak tentu pasal...bisa jugak buat jantung aku gugur, aku rasa..

sampai satu tahap....aku menggapai handbag..mencari 'sesuatu'..aku keluarkan ia dan bawa ia ke balik jaket...ok, hubby tak nampak lagi..kalau boleh tak nak bagi hubby tgk...aku pun tekan ia...maka, kedengaranlah bunyi 'inhaler' aku ditekan....laaa...semput rupanya...

hubby pun pakat gelakkan aku....

"takkan tgk citer hantu pun semput, sayang?"

.....aaaaaahhhh abang ni, nyampah aku....cepatla citer ni habis....

pasal "death place'....sumpah aku tak paham apa ntah citer dia....antara part2 dalam citer tu, mmg takde connection..seolah-olah macam ada 8 cerita dlm satu filem....citer dia pulak pasal tempat2 orang mati..ada yg mati dlm penjara, ada yg mati kene bunuh, ada yg mati bunuh diri, ada yg mati terbakar...ada pulak hooker..mcam2 la..paling tak best, ending dia...ntah camana, hooker yg larikan diri daripada 3 orang yg dh mati sebenarnya, boleh mati pulak masa dia tumpang moto 2 orang lain...aku mmg gelak la tgk ending dia.

dh agak dah, mesti ending tak best...hubby aku tgk muka tak puas hati..aku gelak lagi...hahahahaha..aku cakap kat hubby..

"lain kali kalo nk tgk movie syg, kita tgk siapa actor dia..agak2 kalo famous, baru kita tgk yer..kalo tak rugi."

dan hubby pun memandang aku sambil mukanya mencebik...

2 comments:

amiey lee said...

ekekekek aku tukang gelak...hamboiiiiii bukan main lg ye ko..aku ni bila la nk g tgk wayang huhuhu

mrs. shamsiah zaini said...

itu pun dh 3 thn tak tgk wayang..tapi, sekali pegi, citer horro pulak..punah harapan aku..kalo tgk megamind pn takpe...citer tu boxoffice tau kat north america..