click me

raihana baby kurung

BannerFans.com

30 November 2010

macam2 benda jadi minggu lepas

hari ini, hari terakhir bulan November 2010..aku dah agak lama tak update ini blog..banyak benar benda di luar jangkaan jadi minggu lepas..di kala kami sibuk mempersiapkan rumah baru n packing2 barang, zarin raihana warded to pantai cheras due to asthma..sedikit coretan tentang pengalaman menjaga anak kecil di hospital..

24 nov - 26 nov 

zarin warded to pantai cheras due to asthma. stay 3 hari 2 malam kat sana. semua kerja perpindahan aku stalled...abih nk buat camana...hanya hubby yang berkejar ke rumah baru n jenguk2 keje kontraktor..jumaat zarin boleh discharged...mak aiii, utk medication je, kene charge RM1.5K...tu blum kira bayar ward, service n so on...bapak banyak la ubat anak aku...paling tak best, zarin dh start kena pakai inhaler...2 jenis lagi tu..

----------------------------------------------------

lepas warded, zarin terus stay kat umah mama...umah sewa sgt berhabuk dengan kotak2 barang nk pindah...so, secara rasminya, 26 Nov pukul 10am lebih kurang, adalah hari2 terakhir zarin di umah sewa kami..

28 nov

bangun seawal 6.30am utk packing barang mana yg patut..banyak lagi yg tak settle..lori sampai 10am...credit to baba, angah, epy n kwn angah yg banyak tolong angkat2 barang..aku?? setakat yg ringan2 je la aku mampu...

pukul 9.30 am tempat parking pangsapuri malaysia telah memberi kereta myvi aku satu 'cenderahati terakhir' yang aku akn ingat sampai bila2....masa reverse, aku terlanggar tiang...makanya, berlekuk la bumper belakang myvi hijau ku...lebih 2 tahun aku dok sana, tak pernah pulak aku langgar mana2 tiang even memang jalan tempat parking dia agak menguji skill pemanduan..

ok...berbalik kepada story angkat barang, kol 10am, lori smpai...angkat barang, terus shoot ke balakong...aku n hubby naik kereta...sampai balakong around 10.40 (sbb kitaorg gerak lmbat sikit), lori dh siap angkat..mmg express sungguh...kol 11 am, semua sudah berehat di hall rumah yg masih belum ada perabot.

6.30 pm, perabot smpai...hanya yg basic2 aja...aku kemas masa patut...9pm, gerak ke rumah mama..dh sehari lebih tak jumpa zarin..aku tido umah mama malam tu..

29 nov

hari pertama aku, zarin n hubby tido di umah baru kami..alhamdulillah..semuanya ok..cuma perlu ambil masa utk adapt dgn kawasan baru...sesekali rasa rindu kat umah sewa datang balik...agaknya sbb dah terlalu selesa tinggal kat situ..walaupun kecik, macam2 kenangan ada kat umah tu...next entry adalah farewell post utk umah sewaku...tunggu!!

No comments: